Voor deze opdracht gaan de leerlingen een boerderij maken, ze mogen samenwerken met hun groepje en er een grote boerderij van maken. Ik leg in het lokaal genoeg spullen klaar, karton, wc rollen, sate prikkers, lijm, elastieken, stro, van Allese leerlingen mogen samen bepalen hoe ze dit gaan maken.
Ik zal geen voorbeeld maken omdat dit eigen creativiteit van de kinderen kan beperken. Wel wil ik beginnen met dit filmpje:
'http://www.youtube.com/watch?v=jNNHediLpNs' waarin ze kunnen zien wat er allemaal van karton kan worden gemaakt. Hiermee wil ik tevens de leerlingen enthousiast maken.
De leerlingen krijgen een uur, aan het einde mogen ze presenteren wat ze tot nu toe hebben. De volgende keer krijgen ze nogmaals een uur.
ik wil kunnen herkennen dat het een boerderij is. Ik wil dat de kinderen minimaal drie verschillende manieren hebben gebruikt voor het vastmaken van materiaal. Ik wil dat iedere leerling binnen het groepje met iets van de boerderij aan de slag gaat.
Vragen: Moeten er ook dieren bij de boerderij?
Ja ik wil minimaal twee verschillende dieren zien.
Wat als we aan het einde van de les nog niet ver zijn , moeten we het dan ook laten zien?
Ja, ik wil dat ieder groepje laat zien wat ze gedaan hebben dus probeer goed ver te komen.
Tijdens het laten zien wil ik ook horen wat er nog allemaal bij komt dus hij hoeft nog niet helemaal af te zijn.
Kunt u een manier van vastmaken vertellen?
Deze vraag zou ik terugkaatsen naar de klas omdat ik hier geen antwoord op wil geven, ze moeten er zelf over nadenken.
Wie mag het mee naar huis nemen wanneer het af is?
Ik wil de boerderijen eerst nog even in de klas houden, daarna kijken we wie ze willen en dan kunnen we er om loten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten